mulla meni viime viikko aika reisille. Ostin siis sen mittarin, mutta kertaakaan en päässy juoksemaan rakkojen takia. Pari kertaa pyöräilin, mutten mitään kovin pitkiä reissuja. Viikonloppu menikin kaverin polttareissa. Oli tosi mukavat polttarit, oltiin tanssimassa Sambaa. Meiltä muilta ei lantion pyöritys oikein luonnistunut, mutta morsian oli ihan pro siinä lajissa. Se oli tosi hyvä! Käytiin myös piknikillä, laulamassa karaokea ja Maija Vilkkumaan keikalla! Erittäin onnistuneet polttarit!

Tänään kävin aamulla lenkillä, pääsin leikkimään uude sykemittarin kanssa. Siinä siis se mittari määrittää jokaiselle harjoitukselle sen hetkisen "kunnon" mukaan sykerajat. Mä oon nyt jonkin verran kokeillu sitä toimintoa "kuivaharjoitteluna", ja aika erilaisia rajoja tulee, riippuen millaista vauhtia siinä aluksi kävelee. Tänään se pisti mulle rajoiksi 144-164. Ne kuulosti aika korkeilta, mulla oli siis tulossa 40 min keskisykkeen lenkki. Mä siis lähin aluksi kävelee, jotta se määrittää ne rajat, ja siihen meni 4 min. Sen jälkeen juoksin 40 minuuttiin saakka, ja vielä kävelin pari minsaa lopuksi. Jaksoin oikein hyvin. Ei mitään valittamista, paitsi ilma oli tosi kuuma. Rakot oli parantunu täysin, niidenkään kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Siitä sykemittarista sen verran, että se on kyllä mukava vehje. Sillä sai siis tehtyä sen harjoitusohjelma. Mulla se on nyt sellanen, että on 4 harjoitusta viikossa. Kaksi niistä on ns. normaaleja eli 40 min keskisykkeellä (eli tänään oli nuo 144-164 rajat), yksi pitkä 1h 10 min josta 55 min kevyellä sykkeellä ja 15 min keskisykkeellä. Lisäksi on yksi lyhytlenkki, 30 min jossa mennään 15 min keskisykkeellä ja 15 min korkealla sykkeellä. En ole vielä muita ehtinyt testaamaan, mutta luulisin, että se mittari kertoo aina milloin pitää mitäkin vauhtia juosta.

Nää kaikki harjoitustiedot pystyy siirtämään koneelle tosi kätevästi. Sieltä niitä pystyy sitten tarkastelee helposti. Siitä näkee milloin on tehny mitäkin, ja myös siellä on se harjoitusohjelma. Se näytti kuinka pitkään (ajassa) olin juossut milläkin sykkeillä yms. Se on tosi kätevää. Mittari myös muuten näyttää jokaisen harjoituksen keston, keskisykkeen, maksimisykkeen ja kulutetut kalorit. Kulutin muuten 355 kcal aamun lenkillä.

Tästä meiltä kun lähtee liikkeelle niin oli isoja voimalinjoja niin niiden kohdalla syke pomppas 209, eli se otti häiriötä. mutta siis ainoastaan sen yhen kerran. muuten en huomannu mitään ongelmia.

Sullahan oli hyvä viime viikko!! teitkö viikonloppuna mitään?

Siitä puolimaratonista. Se pitäis nyt päättää niin on se THE TAVOITE olemassa, helpottuu harjoittelu!! Mä oon ehdottomasti sitä mieltä, että se on syyskuussa. Syyskuun ekana viikonloppuna on piirin syyskisat. Mä vähän mietin jos sais joukkueen kasaan... silloin se ei voi olla seuraavana viikonloppuna. Liian rankkaa. Vaihtoehtoja on siis ainakin nämä (lisää jos on muitakin)

8.9 Ruskamaraton, Kittilä
15.9 Häjyjen 30v maraton, Ylihärmä
15.9 Finlandia maraton, Jyväskylä
29.9 Kiiminki-maraton, Kiiminki
29.9 26. Kullervo maraton, Joutseno

Hinta taitaa olla kaikilla sama, paitsi se Ruskamaraton on huomattavasti muita kalliimpi. Tolla Kiiminki maratonilla on pienin korkeusero reitillä, ja se olis mua kaikkein lähinnä. Mä en kyllä ymmärtäny mitä siinä tarkoitti se, että alusta on "muu", osittain asvalttia vai? Jos tuonne mentäis niin voitais olla tässä meillä yötä ja pyytää joku auton kanssa mukaan huoltojoukkoihin. Ei mulle niin suurta väliä ole missä juostaan se.

Mun pitäis kohta saavuttaa se 10 km juoksukunto... Täytyy alkaa varmaan miettiä sitä harjoitusohjelmaa, sen pitää olla nousujohteinen, haastava ja saavutettavissa oleva, muttei liian raskasta. Mä katson ainakin pari viikkoa tällä mun mittarin ohjelmalla. Jos tuntuu liian keveältä niin muuten sitä. Kuukauden päästä teen kuntotestin ja jos kunto on nuossut niin sitten vaan tiukempaa harjoittelua!

Mulla on tosi hyvä fiilis aamun lenkistä, vaikka meinasinkin jäädä kaivinkoneen alle kauppareissulla... mä kerron siitä lisää kun on olo siitä tasaantunut...