Mä kävin perjantaina juoksemassa samaisen 3,5 kilsan lenkin ihanissa meren/joenrantamaisemissa. Jaksoin juosta koko matkan ajassa 30 min. Fiilis oli aivan mahtava, vaikka päivä muuten oli tosi kurja. Mulla on vieläkin ongelmia motivoida itseni venyttelemään. En ole oikeastaan vieläkään viitsinyt venytellä kunnolla. En kyllä tiedä miten saisin itseni tähän motivoitua. En katso edes nykyään juurikaan telkkaa, joten se ei auta, että venyttelisin samalla kun katson telkkaa. Enkä viitsisi tämän asian takia opetella telkan katsomista, kun on siitä vihdoinkin päässyt eroon.

Mä kävin eilen sauvakävelyllä, matkaa oli noin 5 kilsaa. Mulle tuli kumpaankin kantapäähän hankauma. Toisesta meni oikein iho rikki, ja se oli tosi kipeä. Toinen ei niin kipeä. Viimeiset 5 minuuttia oli yhtä helvettiä! En pystynyt edes kunnolla kävelee loppumatkaa. Enkä tiedä miten se niin yllättäen tuli. Ei tullut missään vaiheessa mitään ennakkovaroituksia asiasta. Samoin oon miettinyt sitä, että minkä takia ne hankaumat edes tuli. Mulla on samat lenkkarit ja samat sukat. Oon juossu noilla kengillä, mutta ei luulis että kävely olis niin erilaista, että sama kenkä ei kävis siihen. Toisaalta voihan se olla, etten sitonut nauhoja riittävän hyvin ja jalka pääsi hölskymään kengässä. Laitoin kantapäähän kunnon rakkolaastarin, katotaan pystynkö tänään vielä jalalla mitään tekemään. Muuten sauvominen oli mukavaa, meinasin vaan unohtaa kävellä riittävän tehokkaasti. Välillä olin niin omissa ajatuksissa, että vauhti putosi roimasti.

Kävin eilen kattelemassa niitä sykemittareita. Rintamäellä (ainoa järkevä urheilukauppa tässä kaupungissa) suositeltiin mun tarpeisiin Polarin F11:sta. Suuntoja ei edes katsottu. Se vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta. Täytyy vielä kumminkin keskustella asiasta Kaitsun kanssa. Jos sillä olis joku mielipide asiaan.

Katoin samalla juoksupaitoja. Löysin kaksi sellasta paitaa jota etsin. Toinen oli 40 ja toinen 30 euroa. Onhan tollanen hinta aika kova paidasta, mutta toisaalta sellasta tarvis nyt. Tänään tänne on luvattu 18 astetta, joten t-paidalla pärjää varmasti ihan mainiosti. Uusia sukkia pitäis ostaa, mulla on vain kahdet urheilusukat, joista toiset alkaa olla niin kuluneet, että varpaat tulee läpi.

Tuli mieleen tuosta liivipaidasta mistä puhuit. Luin joskus aikoja sitten aiheesta artikkelin jostain Fitness- tai Kuntoplus-lehdestä. Yksi toimittaja oli testannut useita liivipaitoja pitkään ja oli erittäin tyytyväinen niihin. Jotain mallia taisi suositellakin. Seuraavassa numerossa oli pieni juttu asiasta. Sillä toimittajalla oli tullut rinnat kipeiksi ja aroiksi, eikä se tiennyt syytä (tämä tyyppi ei ollut kovinkaan isorintainen). Se oli sitten paniikissa mennyt lääkäriin, että nyt hänellä on varmaan joku rintasyöpä tms. Lääkäri oli kertonut, ettei rintasyöpä tunnu mitenkään. Hetken keskusteltuaan oli lääkäri todennut että rintojen kipu johtui näistä liivipaidoita. Ne ei tue riittävästi rintoja,  joten niitä ei tule käyttää. Ajattelin vaaan varottaa asiasta. En tiedä onko ne liivipaidat kehittyneet tässä vuosien varrella, mutta kannattaa harkita tosissaan niiden käyttöä.

Toivottasti sun kymppi meni hyvin! Mä vielä tunnustelen tuota mun jalkaa, että pääsekö sillä liikenteeseen tänään.